Getnö gård prisade som årets marknadsförare

Till årets marknadsförare utsågs Ingrid Olsson, Getnö Gård - Lake Åsnen Resort, av SCR Svensk camping 2019. - Jag är mycket glad och hedrad över att få detta fina pris. Det betyder enormt mycket och jag känner att vi är på rätt väg med erbjuda våra gäster oförglömliga naturupplevelser – på naturens villkor, säger en glad Ingrid Olsson..

Svensk Camping är branschorganisation för Sveriges camping- och stugföretagare vid årskonferensen i Ullared uppmärksammades framstående företagare i branschen däribland Ingrid Olsson som driver Getnö gård - Lake Åsnen resort.

Motiveringen lyder:

"Med en genomtänkt och medveten marknadsföring har årets marknadsförare med små medel inte bara skapat ökad beläggning utan också möjliggjort för mängder av gäster att möta svensk natur.

Årets marknadsförare har genom ett aktivt och målmedvetet arbete skapat en mycket omtalad campingplats i ett naturparadis. En unik anläggning som tilltalar och lockar många – inte minst utländska gästgrupper. Med genomtänkt och medveten marknadsföring och många inspirerande pressresor för journalister - har hon med små medel skapat trogna stamgäster. I den unika naturen och med outdoorinriktningen finns oändliga möjligheter till aktiviteter och alltid med naturens bästa för ögonen.

Framgångsfaktorerna är många. Ett oförtröttligt engagemang och glöd har tillsammans med ett hjärtligt, personligt värdskap inte bara skapat ökad beläggning utan också möjliggjort för mängder av gäster att möta svensk natur."

Ingrid Olsson är tacksam för att hon utsetts till årets marknadsförare.

Det betyder enormt mycket och jag känner att vi är på rätt väg med erbjuda våra gäster oförglömliga naturupplevelser – på naturens villkor. Jag är så stolt över vår nya Åsnens Nationalpark och vår fina Destination Åsnen. Det är verkligen en plats där livet är härligt!

Nu gäller det att bevara detta vackra naturparadis för våra kommande generationer, tillägger hon.

Foto: Dick Gillberg, SCR